24 september 2015

Jaapanlane Aya Merivälja Koolis



Septembrist novembrini on Merivälja Koolis vabatahtlik õpetaja Aya Jaapanist. Ta õpetab lastele origamit, kalligraafiat, räägib Jaapani kultuurist ja õpetab laule. Varsti on tulemas koolis origami ja kalligraafia näitus.
7. klassi õpilased tegid õpetaja Ayaga intervjuu:
Aya Morijiri
アヤ モリジリ
彩森尻

1) Kuidas Sulle meie koolis meeldis?
Meeldis. Leidsin palju huvitavat ja erinevat võrreldes Jaapaniga. Minu jaoks oli see väga huvitav kogemus.
2) Kas maavärinad on mõnusad?
Ei! Ei meeldi üldse!
3) Mis on kõige suurem kliima erinevus Eesti ja Jaapani vahel?
Raske sügise ilma võrrelda, need on pigem sarnased hommikuse külmaga. Ilmselt suvel ja talvel tulevad erinevused paremini esile, minu kodulinnas on suvel pea 40 kraadi ja talvel 3-5 kraadi ringis.
4) Mida su perekonnanimi tähendab? Mida su eesnimi tähendab?
Eesnimi tähendab "värviline" ja perekonnanimi 森尻tähendab "alumine mets".
5) Mis on Eesti ja Jaapani sarnasused?
Eestlased on sõbralikud ja lahked, kui neilt midagi küsida, jaapanlased on abivalmis ilma küsimata. Eestis on ilus loodus, mis on tegelikult ka Jaapanis väga ilus, lihtsalt erinev. Sushirestorane on mõlemas riigis väga palju!
6) Millega Sa Jaapanis ringi liigud?
Liigun autoga peamiselt, Tokyos on tavaliselt kõigil rattad. Praegu ma elan väikelinnas Gunmas, mis on väiksem kui Tallinn ja seal inimesed liiguvad tüüpiliselt kas rongi või autoga.
7) Kas Sul on Jaapanis mõni hobi?
Mulle meeldib joosta, muusikat kuulata ja laulda.
8) Mis Sulle Eestis meeldib ja kas Sa igatsed Jaapanit?
Mulle meeldib rohelus, mida on piisavalt ka linnaruumis. Mulle väga maitseb rukkileib. Jaapani puhul igatsen perekonda, sõpru ja tuttavat kultuurikeskkonda.
9) Kas ja milliseid eestikeelseid sõnu sa oled õppinud?
"Tere", "tere hommikust", "aitäh", "palun", "minu nimi on ...", "tšau", "head isu".
10) Kas Sa jäid rahule Eestist saadud kogemustega?
Tunnen, et see kogemus andis mulle palju. Kindlasti õppisin tundma erinevaid õpilasi, õpetajaid ja ma arvan, et see on väga kasulik.
11) Kas Eesti lapsed erinevad kuidagi Jaapani lastest? Kui, siis mil moel?
Käitumise osas on kindlasti erinevusi, kuid mitte väga suurel määral. Eesti lapsed on vabamad ja väljendavad oma arvamust, Jaapanis lapsed pigem üritavad olla võimalikult viisakad ja vaiksed. Jaapanis otsib laps seda "õiget" vastust, mis võib olla hea, kui tegemist on probleemide lahendamisega, kuid mõnikord võib see hoopis takistada loovat mõtlemist.
12) Kas Sa tahad kunagi veel tulla Eestisse? Kui, siis mida tegema?
Jah! Tuleksin kindlasti võimalusel uuesti sarnasele vabatahtlikkule tööle. Miks mitte ka kooli või tööle.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar